Od destiček ke knihám
Kdy a jak vzniklo písmo? Kdo rozluštil hieroglyfy? Jaký vynález znamenal zlom pro knihy? Kde byla první knihovna na světě? Z čeho se vyvinula čeština?
To a ještě více se dozvíte na lekci věnované písmu, písemnictví a knihám. Nebude chybět luštění hieroglyfů, sestavování dvojic, přiřazování pojmů a křížovka.
- Cílová skupina: 4.–5. roč. ZŠ
- Délka programu: 70 min.
- Klíčová slova: písmo, písař, papyrus, klínové písmo, hieroglyfy, knihtisk, vznik knihoven
Básničky a my (vy)
V této lekci se žáci seznámí s poezií jako druhem literatury. Její součástí je vlastní rozbor a tvorba básně. Následují výtvarné a jiné aktivity, během kterých se účastníci naučí více porozumět poetickému textu.
- Cílová skupina: 3.–5. roč. ZŠ
- Délka programu: 90 min.
- Klíčová slova: poezie, básně, literatura, tvorba
Volte zvířata
Kdo se stane příštím vládcem zvířecí říše? Děti se hravou formou dozvědí, jak probíhají demokratické volby. Ocitnou se v roli politiků i voličů.
- Cílová skupina: 1.–5. roč. ZŠ
- Délka programu: 60 min.
- Klíčová slova: demokracie, volby, politika
Offline je fajn
Prostřednictvím praktických úkolů ukážeme žákům způsoby, jak využívat elektroniku zdravě a s rozumem. Děti zkusí zjistit, kolik času na elektronice tráví a ve skupinách navrhnou vlastní pravidla digitální pohody.
- Cílová skupina: 3.–5. roč. ZŠ
- Délka programu: 90 min.
- Klíčová slova: digitální technologie, digitální wellbeing, elektronika